Powered By Blogger

Saturday 25 May 2013

outing

assalamualaikum. :)

sebenarnya aku baru balik dr berjalan2 ngan kawan ni. saje nk cter. sbb nk bg blog ni mcm hidup sket. haha
semalam pon aku kuar gk. tp ngan kakak n abg ipar i. hari ni ngan kawan2 lak. org lain dh start study week, kami masih berzimbaaaa....hahha! dengan duit yang ckup2 makan tu aku keluar jugak ngan kawan2. haissyyyhhh! ape nak jadi la aku nih!

semalam aku keluar ngan kak aku, kami pergi angsana. nak cakap sikit ni. semalam tu adalah 1st time aku ke angsana. haha! dah 2 thun duk sini, tp baru semalam aku smpai kt angsana tu. 
kak aku ke sana sebab skarang nih dh start sale kt uo. dia nk beli barang2 rumah dia la. tapi aku tumpang skali angkut barang2 mknan untuk study week ni. dah nama study week mestilah malas nk keluar bilik ni. duk terperap dalam bilik je la gayanya. 
tengah duk shopping barang, tetiba kak aku terlupa nak ambk apa ntah. ubat gigi kot. so, dia suh la aku jaga troli sementara dia nk g ambk barang tu. aku pon jagalah, sbb time tu mmg sesak gler. sgt rmai org! nk gerak pon susah. sempit btol uo angsana nih. 

tengah duk tunggu2 kak aku, tetiba ade sorang mak cik mai kat aku,
"dik, gula kt mana eh?" aku pun pusing kiri kanan nk makesure sape yang mak cik ni tanya, bila dh sure aku yang ditanya, aku pon jawab la, kt hujung sana. naseb baik kami dh lalu tempat gula td. pastu aku pon kalih tepi tengok ade pekerja uo tengok aku. senyum je dia. aku pon tergerak hati nk tgok bju yg aku pkai hari tu. cis! patut lah mak cik tu tanya aku, mesti dia ingat aku nih pekerja kt situ sbb aku pkai jersi oren dh ala2 bju pekerja kt situ. baru aku perasan. macam malu sesangat! aku pon tolak troli pergi tempat jauh sket. lepas dari kes tu aku pon dh rase mcm aku nih pekerja kt situ pulak. kak aku pulak duk g ambik ape ntah yang lame2 sangat. rase mcm nk keluar dari situ time tu gk. 
nak beratur bayar pon punye lah lama. satu jam kot beratur. boring i. 

dh siap bayar2 n jalan2 kt sana, kami pon balik la, sebelum tu kami g makan kat restoran agus. sebelum ni pernah gak makan kat sana, kawan yang bawak. kalau org suruh aku tunjuk jalan memang aku x tau la. naseb baik abg ipar aku pernah pergi sana, so dia tau la. kt sana aku order nasi goreng usa. tapi nasi goreng usa dia pelik la. sbb kalau yang biasa aku makan, nasi goreng usa ni ade daging merah ngan telur mata. tapi semalam aku punya nasi goreng usa ade sosej, kacang panggan n sosnya. dan juga telur mata separuh masak n ayam goreng celup tepung kecik2. aku x tau lah kalau2 nasi goreng usa kt tempat lain macam ni. tapi ni 1st time la bagi aku jumpa nasi goreng usa stail ni. haha! lupe pulak aku nk snap pic, dh kelaparan sangat terus aku bantai. naseb baik sedap. dh siap2 makan, terus balik. dlm kul 11 gk aku sampai bilik. malam tu tidur lena giler. sbb letih kot. :D

okay, yang ni citer untuk hari ni pulak.
pagi tadi mase duk tgah golek2 atas katil, kawan i mesej nk keluar tgok wayang x? fast n furious 6. aku mcm x nak pergi, tapi nak pergi. acaner tu? dah lah aku sekarang ni sengkek + senget. aduiii...dilema i! lpas pikir2, i pun buat keputusan nk kuar gak~! hehe
so, tadi kitorang pon tgok la citer fast n furious 6 tu. yang 1, 2, 3, 4, 5 x tgok pon, tetibe bantai yang 6 terus! hebatkan kami. tp tasya dh tgok cter2 yang sebelum ni. aku, newa ngan leeza je yang terus bantai 6 punye. :D
bagi aku okaylah. time dorang buat aksi lawan2 tu memang semangat je tgok. kalau main part cakap2, slow2 tu aku sedikit mengantuk laaa... tapi konklusinya best la gk. aku rasa cter2 omputih yang aku tgok kt panggung ni sume okaylah. x de yang x oke. sbb aku akan makesure kan yang aku paham cter2 tu sbb aku x nak rase membazir duit aku bayar nk masuk panggung tu. hahah!
dah tengok wayang, pergi karok pulak. adussshhhh...! banyaknye duit aku ni. 
dah siap karok sume kami pon balik laaa...sbb ade orang nak balik kampunglah katakan. i x balik, i balik lepas exam. :)

okay, sampai sini saja citer aku yang panjang lebar untuk 2 hari ni. xde gambar skeping pon kan? x sempat nk bergambo! hehe
tata!



No comments:

Post a Comment