Powered By Blogger

Saturday 14 April 2012

minggu memasak sedunia.

assalamualaikum dan salam sejahtera. 
ok, hari ni nk share resipi memasak sket. haha!
aku pon xtau nk ckap apa, cooking or baking? sbb nk ckp baking x msuk oven pon dua2 benda ni. haha!
xpe la, aku ckap memasak aje la.. ok? :D
semalam aku dh buat apam polkadot tu. tp x nmpk mcm polkadot pon...hahah! 
rase dh ok, tp corak dot dot tu yg x jd sgt. :D
yg ni aku x buat sorang, aku di bantu oleh allia fatihah (tehah) dan farah ! hehe!
mane reti nk buat sorang2. 
ni resepi nye. kalau nk try, silakan! :)

apam polkadot

bahan2 :
3 cawan tepung gandum
3 biji telur
8 sudu gula
1 kotak susu dutchlady lowfat/fullcream *kotak kecik tu je.
 jem apa2 aje yg d gemari. :)

cara2 :
campur aje smua bahan tu kecuali jem, lpas tu letak dlm bekas kecik2 tu sikit, letak jem dan tmbh lg sikit adunan tu. kukus selama 15 minit..n siap!

tgok..sebelum kukus cantik je... :D

lpas kukus lain jd nye. 

 
orang2 di sebalik tabir pembuatan apam. :D







dan hari ni aku buat kek batik juga...ok la, jd la gk. haha!
sje je...hajat d hati nk bawak balik kt u sikit esok, tp x tau la jd ke x. kalau dh habis bkn rezeki kawan2 aku kt sana la tu. :D

ok la, sampai sini sje...tata! :)




No comments:

Post a Comment