Powered By Blogger

Thursday 20 February 2014

coklat mars

assalamualaikum. hello!
ni adalah entry pertama aku sejak masuknya tahun 2014, 52 hari yg lepas. 
hari ni tetiba rasa macam rajin sikit nk mengupdate blog. sebab xtau dh nk buat ape. nk tgok cter pon xdak mood lagi. nk tgok cter pon kene tggu mood mai gk. kalu x, xleh fokus la. 
tambah2 skrg ni baru minggu kedua masuk semester baru, mmg xde keja lagi la. rehat2, goyang kaki dlu la, pasni nk kena pening2 ngan assignment, test bagai tu lak kan? so, hari ni nk cter la sikit psal coklat mars. mende ntah nama betul dia. rasanya betul la kot coklat mars....bar? tak tauuu la. hahha
sbenarnya dh lama dh aku buat ni. masa cuti semester lepas. tapi harini baru nk cter. sbb bosan sgt dh ni. xtau nk buat ape. 

aku tergerak hati nk buat ni pon sbb tgok kt instagram ramai sgt yang jual bnde ni. teringin sangat nak rasa. tapi malas nk order. nk kene keluar gi bank-in duit lagiii. haisyhhh! malas2. lalu aku pun merajinkan diri search resepi bende ni. dh jumpe aku pun try la. bahan2 dia senang je, tp memerlukan ongkos yg banyak jugaklah. dlm rm30 mcm tu la. tp berbaloi gk kot, sbb bleh mkn banyak2. kalau org jual dh rm20, tp x sebanyak kita dapat buat sendiri kot. huhu.

ni lah bahan2 dia. 


ade satu lagi bahan penting yang tertinggal. ni haaa



 aku malas la nk cter mcm mana cara nk buat tu, sbb semuanya boleh di google. so, bleh la jimat tenaga aku nk menaip nih. haha

buat bnde ni pon kejap je. aku buat pagi2 lagi haritu. lepas solat subuh terus gi dapur, ready bahan2 dan mula buat. dh siap buat ni, bleh la sejukkan kejap dl peti ais. tp jangan lama2, nanti keras baq hang. haha
kejap je, pastu bleh la makan.

sedappppp! bukanlah nk puji yang aku buat, tp bnde ni mmg best pon. hahah. eh, tp kalau bukan aku yg nk puji sape lagi kan? haha
mak abah aku x suka, sbb manis katanya. huhu. cedih sayerrr.
tp ank sedara aku sukaaa. budak2 kan memang la. penat aku duk melayan.

okey, itu sajalah yang nk cter. nanti cuti sem boleh la buat lagi.

p/s : risau x dapat lagi tempat LI. company2, tolong la ambk aku. nk LI je pon, bkn nk keje kt tmpt korang tuhhh. :(







No comments:

Post a Comment